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Clone of エネルギー関連企業

戦略を整え、長期ROIを数値化

ビジネスモデルとバリューチェーンが比較的わかりやすかったエネルギー産業が、かなり複雑化しています。

エネルギー関連企業の経営に関わっている皆様は、自社の中心的活動と戦略の管理に加えて、政府機関をはじめ株主、顧客、社員を満足させる必要性を認識されています。経済の脱炭素化すべての利害関係者にとって国際的な優先事項になっている事実を背景に、それらすべてを考えていくことが強く求められています。

そしてもちろん、エネルギーセクターは脱炭素化で主たる役割を担っていることは言うまでもありません。

Enerdataのサービスにより、お客様は、この主要な役割という立場を活かしながら、自身の中核的事業への注力はそのままに、全体像を把握し、自信をもって戦略的意思決定を行うことができるようになります。

グローバルに高い評価を受けている当社のエネルギーおよび気候問題の専門家は、当社の全面的な独立性と当社独自の信頼できるモデルを活用します。

これにより、お客様は、現在そして将来の価値を最大化し、持続可能性に関する標準に沿った形で自社および業界、さらには社会全体で評価されるような価値を創造できるようになります。

Different organisations: Different needs

For automotive industry: Anticipating future energy prices and ever-changing policies is imperative to understand evolving consumer demand, usage and market trends. 

For Government Bodies: Address the significant role of transportation in CO2 emissions, with oil still dominating 90% of the market share. Decarbonisation strategies are essential to meet climate goals.

A strategic, data-driven approach will help your company gain insights, optimise its resources, reduce environmental impact, ensure compliance, and drive sustainable growth in a competitive market.

お客様の課題を解決する当社の専門性

Renault – Discrepancies arising due to the usage of different price forecasts by the different teams, for their market studies were eliminated when they started using Enerdata’s robust price forecasts to define their group strategy. By adopting a standardised forecasted data set, all teams could align their insights and objectives.

SNCF – Enerdata, in partnership with Compass Lexecon and Solagro, developed long-term energy price projections for SNCF's decarbonisation strategy, covering global oil and gas, European power, French bioenergy, and end-user price components

Region-SUD – To prioritise measures for reducing transport-related GHG emissions by 2050, Région SUD collaborated with Enerdata to develop Abatement Cost (AC) curves using three decarbonisation scenarios, assessing CO2 reductions and economic impacts. Enerdata provided the NOTOS tool, enabling autonomous scenario generation, cost-benefit analysis, and public policy decision-making, supported by expert-led training and a scientifically validated methodology.

ADEME – ADEME commissioned Enerdata to develop EVEREST2, an improved model for the transport sector, supporting more details than EVEREST, like breaking down car traffic by distance and adding new e-fuels to the air and maritime transports. Enerdata leveraged their know-how to fill the model with data and make sure it matched official statistics. This model will enable ADEME to explore five pathways to reduce emissions from transport by 2060.